Dag 12: Via route 66 naar Lake Havasu

25 juli 2017 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen en daardoor wat later wakker geworden dan verwacht. Gelukkig maakte dat niet zoveel uit aangezien het programma niet zo vol zat voor die dag.
Het rondreizen door de nationale parken, woestijnen en langs de canyons zat er inmiddels op. Tijd om weer richting de Grote (ook wel Stille) Oceaan te gaan. Vanaf Williams alleen nog te ver, dus breken we de reis en overnachten we bij Lake Havasu.
Onderweg reden we over een stukje van de historische Route 66. Deze legendarische route van Chicago naar Zuid-Californië bestaat officieel niet meer. Er zijn alleen nog stukjes bewaard gebleven, met de oude motels en grills erbij. Leuk om even te zien, maar eerlijk gezegd wel een beetje vergane glorie.
Na 2,5 uur rijden aangekomen bij Lake Havasu. Het landschap was inmiddels weer compleet veranderd. Van groene weiden met uitgestrekte bossen naar zand en rotsen van de woestijn. Overigens was niet alleen het landschap veranderd, ook de temperatuur. Het was 42 graden, zo'n 20 meer dan die ochtend in Williams. Volgens de receptioniste viel het allemaal wel mee. De week ervoor hadden ze ook een dag met 52 graden gehad. Gelukkig hebben we dat niet meegemaakt, aangezien het nu al was alsof je continu met een föhn in je gezicht rondliep. Nadat we de camper aangesloten hadden, maar gelijk de airco er weer op gezet.
Daarna wilden we graag met een jetski het meer op. Alleen was er een weerwaarschuwing. Vanwege verwacht onweer mochten we niet het meer op. De volgende ochtend om 8:00 konden we het weer proberen.
Dus op de campground maar naar het zwembad gegaan om af te koelen. Je raadt het al, het water was ook warm, heel warm. Gelukkig stond er wel een enorme (buiten) ventilator die wat verkoeling bracht.
Na het zwemmen en eten gingen de kids nog even naar het meer. Toen ik wat later ook aankwam, dacht ik een grote kat te zien aan de waterlijn. Alleen bleek hij een grote brede en platte staart te hebben en.....graag te zwemmen. Geen kat dus, maar een bever. Matthew was net 5 minuten daarvoor op die plek uit het water gekomen, maar had niks gezien. Gelukkig maar.

1. Opa en oma:
    26 juli 2017
    Wat een mooi verslag weer van deze route ,maaris het niet net of je een klap in je gezicht krijgt van dat verschil in temperatuur.Ga lekker verder genieten ,wij doen het ook!Liefs van ons xxx❤️
  2. Lindsay:
    27 juli 2017
    I am jealous all the lovely place your visiting. Linds