Dag 9: Hikking door de Narrows in Zion National Park

22 juli 2017 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Op om een uur of 6, om zodoende weer voor de meute te arriveren in het park. Dit keer het Zion National Park. Na 3 kwartier rijden aangekomen bij de gate en een parkeerplek bemachtigd in het park zelf. Eerst even ontbeten en daarna naar  het visitor center om wat info te halen over de routes die je kan lopen.
Wat zowel de kids als mijzelf het meeste aansprak was een hike door de Narrows. De Narrows is een kilometers lange kloof cq canyon waar de rivier de Virgin doorheen stroomt. Op zich niks bijzonders, ware het niet dat de kloof aan weers kanten hoge steile wanden heeft waar het water tussen staat. Kortom, bijna geen paden aanwezig en je loopt de meeste tijd dus door de rivier. Het is niet diep, gemiddeld tot je knieeen en soms wat dieper. Wel staat er soms een behoorlijke stroming en liggen er natuurlijk grote keien onder water.
We werden gewaarschuwd voor de kans op vloedgolfen. Het weer kan daar snel omslaan en als het dan fors gaat regenen ontstaan er vloedgolven in de kloof. En in de Narrows kan je dan geen kant op, omdat er geen hoger gelegen gebieden zijn. De kans voor die dag op vloedgolven was "waarschijnlijk" en er stond dan ook een ranger die ons waarschuwde dat "your safety is your own responsibility". We besloten dan ook niet te ver te gaan, helemaal niet gaan was natuurlijk geen optie. Na een half uur lopen kwamen we bij het punt waar het pad ophield en je door het water verder moest. Helaas waren we niet de enige. Het was erg druk, hetgeen een beetje afdeed aan de schoonheid van de plek. Gelukkig was niet iedereen in staat om lang door het water te lopen. We hebben er heel wat onderuit zien gaan en met rugzak en al languit in het water zien belanden. Ook waren er al gauw veel mensen die stopten en terugkeerden. Zelf zijn we een uur lang de Narrow ingelopen en toen pas omgedraaid. Ik moet zeggen dat het wel elke stap waard was. Werkelijk schitterend! Ik laat de foto's maar het beeld schetsen.
Op de terugweg zijn we nog even naar een Wal-Mart gegaan om de voorraden aan te vullen. Daarna nog even gezwommen en bij de camper gegeten.

1. Jeroen:
    25 juli 2017
    Geen foto's van de Walmart?