Dag 18: Monterey Bay Aquarium

31 juli 2017 - Castro Valley, California, Verenigde Staten

In de ochtend zijn we terug gereden naar het centrum van Monterey. We wilden sowieso het oude centrum nog zien met de Cannery Row, een straat met fabrieken waar vroeger sardientjes werden ingeblikt. Maar we kwamen vooral voor het Monterey Bay Aquarium. Een beroemd aquarium dat direct aan de oceaan ligt. Het was zeer indrukwekkend. Mooie en grote aquaria met een grote diversiteit aan vissen. Het enige wat ze niet (meer) hadden was grotere haaien. Maar goed het aquarium van San Francisco schijnt dat wel te hebben, dus wie weet komt dat er ook nog wel van. Het was echter geen gemis, er was heel veel te zien.
Toen we buiten op een veranda voor het aquarium over de oceaan uit keken zagen we de zeeleeuwen op de rotsen liggen en in de verte zelfs nog een groep bultrug walvissen voorbij trekken. Wat een bijzondere plek dat Monterey.
Halverwege de middag zijn we terug gegaan richting San Francisco. De volgende ochtend moest de camper ingeleverd worden, dus hadden we een campground vlakbij San Francisco geboekt.
Eenmaal daar aangekomen zijn we
Maar gelijk begonnen met het inpakken van de koffers en uitmesten van Minnie Winnie. Gezellig aan de picknick tafel gegeten en op tijd naar bed gegaan.

1. Jan molendijk:
    1 augustus 2017
    Leuk om te lezen waar jullie allemaal komen en wat jullie zien. Geweldig! Te meer daar er plaatsen bij zijn die wij ook hebben bezocht, zoals Monterey. Nog veel plezier de komende dagen . Overigens lezen we de verslagen met groot genoegen en ook de foto's mogen er zijn.
  2. Opa en oma:
    1 augustus 2017
    Wanneer gaan jullie naar de sportwedstrijd toe?
  3. Marc Fremouw:
    2 augustus 2017
    Dank voor de reacties, leuk om te lezen!
    We zijn inmiddels (dinsdag) aangekomen in San Francisco. Woensdag gaan we overdag naar Alcatraz en s avonds naar een baseball wedstrijd.