Dag 19: Pier 39 en Ghirardelli's

1 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wekker op 7 uur gezet om op tijd in San Leandro te kunnen zijn en de camper in te leveren. Voor de laatste keer de grijze en zwarte bakken geleegd en de laatste spullen ingepakt of weggegooid. We waren klaar voor het laatste stuk in Minnie Winnie en konden dat sneller doen dan anders. De laden en kasten waren namelijk zo goed als leeg.
Ik weet nog goed dat toen we de eerste keer boodschappen hadden gedaan en met volle vaart wegreden alle laden en kasten door het gewicht open klapten. Matthew, die toen achterin zat, bromde: "hé Max Verstappen kan dat wat rustiger, ik moet alle deuren hier dichthouden". Dat was even wennen. Gelukkig hoefde dat nu even niet meer. Al snel waren we weer bij het Apollo RV station. De camper werd goedgekeurd en we konden een Uber bestellen.
Veel van de Ubers rijden in, voor Amerikaanse begrippen, kleine tot middelgrote auto's. De Toyota Prius is bijvoorbeeld een auto die vaak door Uber chauffeurs gebruikt wordt. Niks mis
mee, alleen zouden de 4 grote koffers daar nooit inpassen. Na even vogelen met de Uber app konden we ook een Uber XL bestellen. Was wat duurder, maar nog steeds relatief goedkoop en voldoende ruimte. Ook deze Uber kwam al snel en een uurtje later waren we in het centrum van San Francisco.
Ons hotel, het Zephyr Hotel, lag midden in Fisherman's Wharf en op zo'n 200 meter van de beroemde Pier 39. Helemaal goed.
Na het inchecken hebben we een vriendelijke vrouw bij de receptie gevraagd of het nog mogelijk was om kaarten te krijgen om naar Alcatraz te gaan. We hadden onderweg al van andere mensen gehoord dat het tot september volgeboekt zat. Eigenlijk hadden we het al een beetje opgegeven en we waren dan ook zeer verast toen ze ons toch nog 3 kaarten aanbood. Weliswaar met een heel pakket aan andere zaken, maar goed de kaarten hoorden erbij en wij konden die woensdag dus alsnog naar Alcatraz. Na dit succes hebben we onszelf maar getrakteerd op een lekkere lunch op Pier 39, met uitzicht op Alcatraz.
Na de lunch zijn we nog even bij de zeeleeuwen gaan kijken die daar het hele jaar door liggen. Erg vermakelijk. Ze maken een hoop kabaal en zijn continu aan het stoeien met elkaar. Op de terugweg van de pier kwamen we langs het aquarium. Toch nog maar even naar binnen gegaan en nu ook de grotere haaien gezien. Wel apart omdat je door een glazen tunnel onder het aquarium door loopt en de haaien en roggen over je heen zwemmen.
Na het aquarium zijn we de binnenstad ingelopen om nog even te kijken bij Lombard Street. Dit is het straatje dat tussen de bloemen en struiken heen naar beneden slingert. Wellicht één van de beroemdste straatjes in de US en leuk om te zien.
Hierna zijn we teruggelopen naar het hotel om nog even te relaxen voordat we gingen eten.
Marianne had ons de tip gegeven om even te gaan kijken (cq snoepen) bij de Ghirardelli chocola fabriek. Nadat we snel een pizza hadden gegeten zijn we naar Ghiradelli's gelopen. Zag er geweldig uit en naast dat ze een winkel hadden, was er ook een café. Daar hebben we dan ook ons "toetje" gevonden. Enorme sorbets met chocola van Ghirardelli's, erg lekker. Concurrentie voor de Cheesecake Factory was gevonden.
Gelukkig moest we daarna nog een stukje teruglopen zodat we weer wat calorieën konden verbranden.
Die avond gaan slapen in een ruime hotelkamer, ipv van Minnie Winnie. Heerlijk.

1. Opa en oma:
    2 augustus 2017
    Jullie moeten de laatste dagen maar niet de Übertaxi bellen maar veel gaan lopen,nadie lekkere chocolade sorbets.Wat een ontzettend mooi aquarium vooral de foto's van die kwallen zijn erg mooi.Veel plezier bij de baseball wedstrijd.
  2. Joke Molendijk.:
    2 augustus 2017
    Wat leuk, daar zijn wij ook geweest.