Dag 15: Venice Beach en de Happy Camper

28 juli 2017 - Malibu, California, Verenigde Staten

Toen we opstonden was het dicht bewolkt en amper 20 graden. Het zou wat later wel opklaren, dus hebben we rustig aan gedaan.
Begin van de middag was het helemaal open getrokken boven Malibu, een goed moment om een Uber op te roepen en naar Santa Monica te gaan. Toen we bij de Santa Monica Pier aankwamen was het daar weer bewolkt. Kennelijk liggen Santa Monica en Venice Beach in een inham waar de bewolking kan blijven hangen. Maar goed, het was nog steeds lekker weer. Alleen wat minder goed voor de foto's.
De pier bij Santa Monica was gezellig en precies zoals in de films (volgens Evelyn) en als in GTA (volgens Matthew). Vanaf de pier zijn we lopend langs het strand naar Venice Beach gegaan. Onderweg kwamen we van alles tegen, maar vooral veel daklozen en junks. Sommigen probeerden wat geld te verdienen met muziek. Vooral een man met een gitaar, met maar één snaar, maakte veel indruk. Het was een beetje dubbel. Leuk en confronterend tegelijk.
Bij Venice Beach aangekomen werd het een stuk drukker. Veel straatartiesten, kraampjes, scateboarders, basketballers, etc etc. En natuurlijk de bodybuilders op Muscle Beach. Gezellig en veel te zien. Het strand ziet er eigenlijk precies zo uit als in Baywatch. Logisch eigenlijk, aagezien het daar ook opgenomen schijnt te zijn. We hebben er een tijdje rond gehangen en onze ogen uitgekeken. Eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar de campground.
Die avond wilden we graag nog een keer vis eten bij Malibu Seafood. De wijn die we mee hadden genomen vanuit de campwinkel bleek toepasselijk; een chardonnay uit Californië met de naam "Happy Camper".

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade