Dag 14: Rapper Tyga en dure auto's in Beverly Hills

27 juli 2017 - Malibu, California, Verenigde Staten

Wakker worden in Malibu Beach is geen straf. We hebben eerst rustig aan gedaan en lekker buiten ontbeten aan de picknick tafel.
Daarna een Uber besteld om ons naar Hollywood te brengen. Het was ruim een uur rijden vanaf Malibu en met Winnie Winnie Sunset Boulevard op rijden zagen we niet zo zitten. De Uber chauffeur, tevens advocaat naar eigen zeggen, was al na 5 minuten op de campground.
Op het moment dat we Hollywood boulevard op kwamen rijden cirkelden er 3 helicopters boven ons, stonden er nieuwszenders op de boulevard en had de LAPD een heel blok afgezet. Tja, ook dat is LA. Via Google kwamen we erachter dat er schoten waren gehoord in een motel en dat ze daarom alles hadden afgezet. Gelukkig zijn er kennelijk heel veel bekende mensen en is de walk of fame behoorlijk lang. Door de afzetting miste we maar een klein stuk, wie zullen we alleen nooit weten.
We hebben de namen van veel bekende, en voor ons onbekende, mensen gezien. De tegel van Donald Trump was viezig. Het leek wel of er al meerdere keren op geurineerd was. Toen wij er langs liepen stond net een Japanner allerlei rare gebaren te maken boven op de tegel van arme Donald. Wel frappant dat beide Uber chauffeurs die dag zelf ook over Trump begonnen. Wat wij in Europa wel niet vonden van Trump. Zelfs waren ze op zijn zachtst gezegd niet blij. Een leugenaar en een narcist. Ik moet zeggen dat dit nu al meerdere keren gebeurd is. Het lijkt wel of een deel van de Amerikanen zich kapot schaamt voor wat er in Washington gebeurd. Tegelijk zagen we op Lake Havasu een boot voorbij komen met een enorme Trump vlag. Wat je voorkeur ook is, het heeft het land wel behoorlijk verdeeld. De Uber chauffeur die ons later weer heeft terugbracht naar Malibu vertelde dat zij als zzp-er afhankelijk is van Obamacare en dat zij daardoor nu wel een ziektekostenverzekering heeft. Afijn, genoeg politiek, terug naar de entertainment.
Bij Hard Rock Café in Hollywood zijn we gaan lunchen, gave plek en lekker gegeten.
Daarna hebben we een Uber geboekt om naar Beverly Hills te gaan, daar hebben we ons af laten zetten bij het Beverly Hills Hotel. Een Uber (Nissan nogwat) tussen de Rolls Royces, Range Rovers en Ferrari's. Vooral Matthew keek zijn ogen uit en wist natuurlijk precies welke auto's er allemaal stonden. Toen we de parkeerplaats af liepen kwam er een gele Ferrari voorbij met, jawel, rapper Tyga. Je weet wel, die rapper die een relatie heeft gehad met oa Amber Rose, Blac Chyna en Kylie Jenner. Iedereen weet natuurlijk nu gelijk wie ik bedoel, ik wist het in ieder geval niet. Nadat de kids van de opwinding bekomen waren hebben ze mij ook even bijgepraat hoe dat zat en wie het waren. Wel gaaf en echte cellebrity gezien te hebben.
Vanaf het Beverly Hills Hotel zijn we Rodeo Drive afgelopen totdat we bij de dure winkels kwamen. Leuk om te zien, maar vooral de auto's die af en aan reden waren indrukwekkend. Wat ook wel apart was is dat Matthew de meeste straten herkende en kon vertellen waar ze op uitkwamen. Zonder Google maps of kaart nogwel. Wat bleek, zijn favorite game, Grand Theft Auto (GTA), speelt zich af in LA. Dus Matthew had dit allemaal al een keer gezien, op zijn X-box wel te verstaan.
Uiteindelijk hebben we die middag weer een Uber geregeld en zijn we terug naar Malibu gegaan. Die avond hebben we rustig aan gedaan bij de camper, ook wel even lekker.

1. Opa en oma:
    28 juli 2017
    Wat zien jullie toch veel,van mooie natuur tot ontzettend poenige auto's(hè Matthew) wat leuk dat hij dat allemaal al wist .Het wordt nu iets rustiger,hebben jullie ook tijd om lekker het water op te gaan.Veel plezier en liefs van ons.
  2. Joke Molendijk.:
    31 juli 2017
    Leuke dingen doen jullie. Een hele belevenis he.