Dag 6: Van het berenbos naar 175 outlet stores en "The Strip" in Las Vegas

19 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Om 3:30 ging de wekker in het berenbos.
We hadden besloten vroeg op te staan om 2 redenen. Allereerst omdat we die dag 6 uur rijden voor de boeg hadden naar Las Vegas. Een stevige rit, maar we hadden makkelijk later kunnen vertrekken. De meest belangrijke reden was wel dat we in de nacht nog even rond het dorpje wilde rijden, omdat ons was verzekerd dat we dan de meeste kans hadden een black bear te zien.
En zo kwam het dat we om 4 uur in de ochtend met een slakkengang door het dorp reden en af en toe met de zaklantaarn in de steegjes schenen. Helaas, helaas geen beer gezien. Het enige bewijs dat ze er echt zaten is dat we een opengebroken vuilniscontainer zagen met alle rommel op straat. Op dat moment waren we opgelucht, we waren dus niet helemaal gek en hadden alleen niet de mazzel gehad om er echt één te zien. Tijd om verder te gaan.
Een lange maar mooie rit. Het landschap werd steeds droger om uiteindelijk via de Amargosa Desert bij Las Vegas uit te komen. Heel apart wanneer je urenlang alleen maar zand en rotsen ziet en dat er dan ineens enorme gebouwen uit het niets opdoemen.
Onderweg kwamen we nog langs de ingang van Death Valley National Park.
Death Valley is de heetste plek op het westelijk halfrond en de droogste plek van Noord-Amerika. In de maanden juli en augustus loopt de temperatuur regelmatig op tot 50 graden Celsius of hoger. Helaas konden we hier niet heen. Overstromingen hadden de afgelopen maanden een aantal wegen weggespoeld.
In Las Vegas hadden we onze campground, Las Vegas Oasis, al snel gevonden. Een enorm oppervlakte waar bijna 1000 "RV's" konden overnachten. Een paar palm boompjes en stukjes gras, voor de rest asfalt, veel asfalt. Het meest bijzondere was misschien nog wel dat het regende. Volgens de receptioniste was dit het monsoon seizoen, wist niet dat ze dat ook in de US hadden. Maar goed, wat ga je doen als het regent en je wil niet in een snikhete camper zitten (het was nog altijd ongeveer 35 graden)? Juist, dan ga je shoppen.
We hadden al gehoord dat er een mooi winkelcentrum met 175 outlet stores ten noorden van de stad lag. Met de camper erheen rijden dwars door Las Vegas klonk niet als een goed idee, dus dan gebruik je Uber. Taxi's zijn hier vrij duur en heel veel mensen gebruiken daarom Uber. De app hadden we al gedownload en ingesteld (lees: gekoppeld aan mijn credit card).
Het enig wat je dan moet doen is het adres invoeren waar je heen wil en de rest gaat vanzelf. Uber zoekt een chauffeur en bepaalt de (vaste) prijs. Wanneer de chauffeur bevestigd is zie je wie het is, wat voor een auto hij rijdt, waar hij op dat moment is, wat andere klanten over hem/haar zeggen en hoe lang het duurt voor hij er is.
Wij kregen Tariq, een zeer vriendelijke jonge vent die van alles vertelde over de stad en wat er te doen was. Wanneer je uitstapt geeft de app je de mogelijkheid een rating te plaatsen en een fooi te geven. Alles loopt via je credit card, dus je hebt geen cash nodig.
Uiteindelijk betaalde we voor een ritje van 20 minuten zo'n $ 16, excl fooi. Super!
Bij Simon Premium Outlet Stores zijn we behoorlijk los gegaan. Ca 3 uur geshopt en alledrie behoorlijk geslaagd. Nog nooit een outlet centre gezien waar zoveel voorraad was in alle maten, het meeste ook gewoon nog verkrijgbaar in gewone winkels of online. Alleen hier met kortingen van gemiddeld 50%. Gelukkig dat we hierop geanticipeerd hadden en een extra koffer hadden geboekt voor de terugvlucht.
Het schijnt overigens dat mensen vanuit LA 4 à 5 uur rijden om hier te komen winkelen. Ik begrijp wel waarom.
Tussendoor geluncht bij The Cheesecake Factory. Een geweldige menukaart met van alles en nog wat. En natuurlijk vooral veel Cheesecake, 33 verschillende om precies te zijn en tussen de 640 en 1730 kcal per stuk.
Gelukkig zetten ze dat op het menu erbij, zodat je bewust kan kiezen.
Wij hebben daar eerlijk gezegd wat minder op gelet, maar het was wel genieten!
Eenmaal weer terug bij de camper hebben we een douche genomen en ons omgekleed. Een Uber opgeroepen om ons naar het begin van The Strip te brengen.
Toen we daar aankwamen was het inmiddels al donker dus konden we de neon verlichting al van verre zien.
De 4 uur daarna zijn we The Strip afgelopen. Van hotel naar hotel en we hebben ze allemaal gezien; Luxor, Belagio, Ceasar's Palace, Excalibur, Venetian, Mirage, etc etc.
Werkelijk ongelooflijk. Het is alles wat je op tv of in de film ziet en meer. Matthew omschreef het heel mooi: "als je een groepje kleine kinderen een nieuwe stad laat ontwerpen zal het er zo uit zien".
Uiteindelijk rond middennacht een Uber geboekt en al gauw kwam er een auto aanrijden. Raampje ging open; "You Marc?". "Yes Cinda, I'm Marc". Cinda was een gezellig kwebbelende donkere vrouw. Leren handschoentjes aan en nagels die zo'n 3 centimeter voorbij haar vingertoppen kwamen. We waren nog maar net weggereden bij het Venetian toen ze zich plotseling naar mij omdraaide en riep: "Damn boy, you look like Arnold Schwarzenegger!" Kids natuurlijk helemaal in een deuk van het lachen. "Please could you say - I'll be back - to me". Het was een gezellige rit moet ik zeggen.
Toen we uiteindelijk weer bij de camper waren zijn we gelijk gaan slapen. Ik kwam er eigenlijk toen pas achter dat we al 21 uur in de weer waren. Wat een dag....

1. Opa en oma:
    21 juli 2017
    Dat was wel weer een bijzondere belevenis!Jullie hebben je ogen uitgekeken daar hè.Was de extra koffer genoeg?wij genieten ontzettend mee met jullie verhalen en foto's