Dag 5: Chipmunks en de zwarte bak

18 juli 2017 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

We hebben alledrie een goede nacht gehad. Al moesten we vannacht wel een deken over ons heen trekken. Je kan merken dat we nog steeds hoog zitten, want het koelt hier 's nachts behoorlijk af.
Lekker ontbeten aan de picknick tafel. Op verzoek: bacon & egg muffins. Tijdens het ontbijt kregen we bezoek van Alwin en zijn vrienden. Wist niet dat chipmunks zo nieuwsgierig waren dat ze zelfs de picknick tafel op klommen om te kijken wat er te halen viel.
Na het ontbijt naar het gebied met de meren gereden met de bedoeling om te kajakken. Enthousiast in onze zwemkleding springen we de camper uit om in het haventje de kajaks te huren. Alleen was het inmiddels hartstikke koud geworden. Er waaide een harde wind die ons compleet veraste met koude lucht uit de bergen. De enige mensen op het meer waren dik ingepakte forel vissers. Binnen 2 minuten zaten we weer in de camper, lekker warm. Dan maar een beetje "cruisen" door het gebied en genieten van de mooie natuur.
Op weg terug naar de campground zagen we dat de lampjes van de grijze en zwarte bak aangaven dat ze vol zaten. Die moesten dus geleegd gaan worden bij een "dump station". Tijdens de instructie van de camper hadden ze precies uitgelegd wat er in de grijze bak zat en wat in de zwarte. Ook hadden ze uitgelegd hoe en in welke volgorde je ze moest legen.
De bedoeling is dan dat je een speciale slang aankoppelt die je dan naar een afvoerputje laat lopen. Eerst de dop eraf, dan aankoppelen en dan de zwarte hendel naar buiten trekken en vervolgens de grijze.
Eerst zwart omdat daarmee het chemisch toilet geleegd wordt en daarna de grijze omdat dan het afval water van de douche en gootsteen de slang weer schoon spoelt.
Simpel toch!?
Terwijl ik de dop open draai met de slang in mijn hand had ik niet door dat een hendel al open stond. Hierdoor werd één van de twee bakken gelijk geleegd ...op straat ...en over mijn schoenen. Godzijdank was het de grijze bak en niet de zwarte!
Die middag hebben we het rustig aan gedaan. Een beetje gelezen, geslapen, video's gekeken en op tijd naar bed.

1. Opa en oma:
    19 juli 2017
    Hadden ze zo goed uitgelegd hoe het moest met de slangen,kreeg je het nog over je schoenen,zijn ze inmiddels schoon?Evelyn en Matthew hebben je vast uitgelachen he?.wanneer gaan jullie nu kajakken?❤️