Dag 11: Horseshoe bend en Grand Canyon

24 juli 2017 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Wat later vertrokken van deze prachtige plek aan Lake Powell. Het plaatsje zelf heet overigens Page, maar daar is weinig aan. Het bestaat pas een jaar of 50, dus geen historie of mooie gebouwen.
We hadden eigenlijk ook geen mooi weer. Het regende zachtjes en er was dus helaas geen blauwe lucht. Niet goed voor de foto's!
Maar goed, op naar Horseshoe Bend. Op internet hadden we al foto's gezien en het zag er heel onwerkelijk uit. In het echt, is het alleen nog veel mooier. De Colorado rivier heeft daar een canyon uitgesleten in de vorm van een hoefijzer, waanzinnig mooi.
Gelukkig was het even droog, dus konden we er makkelijk heen lopen, foto's maken en het geheel tot ons nemen.
Vervolgens de camper in en door naar één van de zeven wereld wonderen, de Grand Canyon.
Je stelt je erop in dat dit heel bijzonder gaat worden, maar dan nog wordt je verast door wat je ziet.
Het is nog groter, dieper en mooier dan je denkt. Ondanks de donkere wolken en regenbuien. Je kan je niet voorstellen dat de Colorado rivier dit heeft gecreëerd. Okay, in miljoenen jaren maar toch.
We waren aan de zuidkant van de Canyon, de South Rim. Te voet en met de bus hebben we een deel van deze kant bezichtigd. Prachtig om te zien. Op sommige stukken zag je de rivier beneden rustig voortkabbelen, maar meestal kon je die niet eens zien. De canyon is op zijn diepst 1.800 meter en kilometers breed. Onwerkelijk!
Aan het eind van de dag zijn we richting Williams gereden, waar we een plek op een campground hadden gereserveerd.
Onderweg nog even gestopt bij een McDonalds. Ik had gezworen dat niet te doen in de US, maar het was de enige optie om eindelijk fatsoenlijk WiFi te krijgen en de blog bij te werken. Prioriteiten zeg maar!
Daarna nog een uur in de stromende regen naar onze campground gereden, ingecheckt en lekker gaan slapen. Het was fris, dus geen airco nodig. Zelfs niet op de "auto" stand.