Dag 13: Van jetskiën op Lake Havasu naar een frisse duik in de Pacific Ocean

26 juli 2017 - Malibu, California, Verenigde Staten

Het was een warme nacht met een airco die dan ook continu aansloeg. Echt lekker slapen was er niet bij, maar dat maakte niet uit. Want misschien mochten we die ochtend wel met de jetski het meer op. Camper ontkoppeld en naar het strandje gereden. Snel even ontbeten en het strand op naar onze grote vriend. Gelukkig gaf hij het verlossende antwoord: "er is geen weerwaarschuwing, hoe lang willen jullie op de jetski en hoeveel heb je er nodig." Doe maar ieder zijn eigen jetski en een uur moet genoeg zijn. Na de instructie moesten we zonder gas te geven eerst de zgn. "wake zone" uit dobberen. Daar buiten mocht je zo hard als je kon. Toen we eindelijk voorbij de wake zone boei kwamen gaven we vol gas....en vielen er bijna gelijk aan de achterkant af. Er zat enorme kracht in de jetski's die ons uiteindelijk met een topsnelheid van 70 km per uur over het water lieten vliegen. Geweldig!
Er was zowat niemand op het meer en met de opkomende zon op de rotsen zag het er prachtig uit. Na een uur hadden we nog steeds niet het hele meer gezien. Eigenlijk wilden we nog langer doorgaan, maarja we hadden nog ruim 500 km voor de boeg dus terug naar Minnie Winnie.
De rit richting Malibu Beach ging voorspoedig. Alleen het laatste stuk om LA heen was behoorlijk druk. Het "stay in lane" principe wat elders prima werkt, was is in LA kennelijk niet van toepassing. Uiteindelijk kwamen we na bijna 7 uur rijden in Malibu Beach aan en hadden we de campground al snel gevonden. Wat een plek!
Aan de Pacific Coast Highway met een prachtig uitzicht over de oceaan. Na een lange tijd in de woestijn te zijn geweest met hoge temperaturen was dit een verademing. Het was lekker warm maar wel met een fris windje. Na de camper aangekoppeld te hebben zijn we gelijk naar het strand gegaan om een frisse duik te nemen. Fris was het zeker, maar het was goed te doen. Na het zwemmen hebben we ons omgekleed en zijn we naar een vis restaurantje gegaan dat ons aanbevolen was. Het was niet echt een restaurant, meer een luxe snackbar maar dan voor vis. Je bestelde binnen, haalde op met een nummer en zocht een plek op het terras. Wijn moest je zelf meenemen, fris kan je daar kopen. Maar zowel de vis als de plek was geweldig. Wij hadden oa coquilles, tonijn en calamares en hebben nog lekker even kunnen genieten van de ondergaande zon en de oceaan.